Buah Kurma Ajwa




Saya ada menjual buah kurma ajwa,supaya anda mudah mndapatkannya. Tapi sebelum itu apa kata anda mengetahui dahulu khasiatnya yg sebenar.

Terdapat di dalam al-Qur’an ayat yang menyatakan tentang kelebihan buah kurma yang dialami sendiri oleh Saidatina Maryam ketika beliau mengandung Nabi Isa a.s seperti yang dinyatakan oleh ALLAH di dalam surah Maryam ayat 25 yang bermaksud”

“ Dan goncangkan batang kurma itu kepadanya, nanti ia gugurkan atasmu kurma yang masak”.

Ayat itu menjelaskan tentang khasiat buah kurma kepada kaum wanita yang sedang dalam nifas,apabila ALLAH memerintahkan Maryam memakannya sedang beliau dalam keadaan lemah selepas bersalin.

Terjemahan dari hadis bukhari: Dari Sa'id bin Abi Waqqas r.a. dia berkata; Telah bersabda RasululLAH s.a.w.: Barangsiapa yang memakan 7 biji kurma ajwa setiap pagi tidak akan memberi mudharat kepadanya racun ataupun sihir pada hari tersebut.

WALLAHU a'lam!

Mengikut hasil kajian Ahli Sains Mesir telah terbukti khasiat kurma dalam membantu memanaskan badan, mencergaskan otak dan tubuh badan serta mencergaskan minda dan membantu tumbesaran kanak-kanak. Ia juga membantu melicinkan perjalanan darah dan menghindari dari penyakit barah, merawat buah pinggang dan mencuci hati, dan membantu mengurangkan pengaliran darah semasa kelahiran.

Dr Tobian membuat kesimpulan, konsumsi ekstra kalium dapat menjaga dinding arteri tetap elastik dan berfungsi normal. Keadaan ini membuat pembuluh darah tidak mudah rusak akibat tekanan darah. Jadi jelas, kurma yang secara tradisional disajikan sebagai salah satu hidangan untuk berbuka puasa di Bulan Ramadhan, bukan makanan pembuka yang biasa. Diam-diam ia menyimpan senjata potensial antistroke dan antiserangan jantung. Meskipun demikian, untuk memastikan nampak positif kurma, agaknya masih perlu dibuktikan lebih lanjut melalui penelitian.

Kepada sesiapa yg ingin mendapatkan dan membeli buah kurma ajwa InsyaALLAH,saya boleh poskan kepada anda. Cuuma RM70 untuk 1/2gram dan RM120 Per KG. Sekiranya anda inginkannya sila hubungi saya:0134855912.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Boikot Israel & jauhi segala yang haram

BAJA AJAIB

Ubat gatal herba